Tisztelt Ügyfelünk! Technikai okok miatt az ügyfélkiszolgálás egyes fiókjainkban átmenetileg ma hosszabb időt vehet igénybe. Kérdés esetén hívja telefonos ügyfélszolgálatunkat a 06 80 350 350-es telefonszámon. Türelmét és megértését köszönjük! MBH Bank Nyrt.

Tisztelt Ügyfelünk! MBH Netbank (korábban MKB) felületünkön jelenleg egyes esetekben bejelentkezési hibát, lassulást tapasztalhat. A hiba kivizsgálását megkezdtük, elhárításáig szíves türelmét és megértését kérjük. Kérdés esetén hívja az MBH Bank 0-24 órában elérhető Telebank szolgáltatását a belföldről díjmentesen hívható 06 80 350 350-es telefonszámon. MBH Bank Nyrt.

Kedves Ügyfelünk, felhívjuk szíves figyelmüket, hogy az MBH Befektetési Bank Zrt. előre nem látható technikai okok miatt átmenetileg sem sajátszámlás, sem bizományosi ügyfélmegbízásokat nem tud fogadni. További részletekért hívja telefonos ügyfélszolgálatunkat a 06 80 350 350-es számon! Az okozott kellemetlenségért szíves elnézést kérünk!

Tisztelt Ügyfelünk! Technikai okok miatt átmenetileg nem elérhető az azonnali fizetési rendszer (AFR) és az MBH Netbank (korábban Takarék) szolgáltatásai. Kollégáink már dolgoznak a hiba elhárításán. Kérdés esetén hívja a 0-24 órában elérhető, belföldről díjmentesen hívható telefonos ügyfélszolgálatunkat a 06 80 350 350-es telefonszámon. Megértését és türelmét köszönjük! MBH Bank

Tisztelt Ügyfelünk! Amennyiben ön az MBH Befektetési Banknál vezet értékpapír számlát, felhívjuk szíves figyelmét, hogy az MBH Befektetési Bank előre nem látható technikai okok miatt, átmenetileg fizetési tranzakciókat – azaz ügyfeleink fizetési számlái és a Bank által vezetett ügyfélszámlák közötti forint és deviza utalást, ügyfélszámlára történő be- és kifizetést - nem tud végrehajtani sem bankfiókban, sem online csatornákon (MBH Netbank, MBH Bank App, MBH Netbroker , MBH Mobilbroker ). Nem érinti a probléma az ügyfélszámlán lévő fedezet terhére és javára történő értékpapírok és más pénzügyi eszközök vételét és eladását, pozíciók nyitását és zárását. Kérdés esetén hívja a 0-24 órában elérhető, belföldről díjmentesen hívható telefonos ügyfélszolgálatunkat a 06 80 350 350-es telefonszámon. Türelmét és megértését köszönjük! MBH Befektetési Bank

Tisztelt Ügyfelünk! Technikai okok miatt elektronikus csatornáink (mobil bank, netbank) elérésében és működésében átmenetileg fennakadásokat tapasztalhat. Kollégáink dolgoznak a hiba elhárításán. Kérdés esetén kérjük hívja a 0-24 órában elérhető, belföldről díjmentesen hívható telefonos ügyfélszolgálatunkat a 06 80 350 350-es telefonszámon. Megértését és türelmét köszönjük! MBH Bank

Tisztelt Ügyfelünk! Technikai okok miatt elektronikus csatornáink elérésében és működésében átmenetileg fennakadásokat tapasztalhat. Kollégáink dolgoznak a hiba elhárításán. Kérdés esetén kérjük hívja a 0-24 órában elérhető, belföldről díjmentesen hívható telefonos ügyfélszolgálatunkat a 06 80 350 350-es telefonszámon. Megértését és türelmét köszönjük! MBH Bank

Duplikált Apple tranzakciók kezelésén dolgoznak a bankok - az MNB és a kártyatársaságok együttműködésével. Részletes információk a Magyar Nemzeti Bank közleményében olvashatók:
Újabb Apple ügy: Az MNB és a Bankszövetség is szorosan figyelemmel kíséri az eseményeket | MNB.hu
Kérdés esetén hívja az MBH Bank 0-24 órában elérhető TeleBank szolgáltatását a belföldről díjmentesen hívható 06 80 350 350-es telefonszámon. Megértését és türelmét köszönjük! MBH Bank

Tisztelt Ügyfelünk! Tájékoztatjuk, hogy az MBH Mobilbroker 2024.09.30-i verziófrissítést követő első belépést a felhasználónevének és jelszavának megadásával kell megtenni. A biometrikus azonosítást az alkalmazásban, a sikeres belépést követően az „Egyéb” – „Beállítások” – „Biometrikus azonosításra” bökve tudja újra aktiválni. Kérdés esetén hívja bankunk 0-24 órában elérhető TeleBank szolgáltatását a belföldről díjmentesen hívható 06 80 350 350-es telefonszámon. Megértését és türelmét köszönjük!

Tisztelt Ügyfelünk! Tájékoztatjuk, hogy technikai okok miatt átmenetileg lassulást tapasztalhat az MBH Netbank (korábban Takarék) és az MBH Bank App (korábban Takarék) használatában. Kollégáink dolgoznak a hiba elhárításán. Kérdés esetén hívja az MBH Bank 0-24 órában elérhető Telebank szolgáltatását a belföldről díjmentesen hívható 06 80 350 350-es telefonszámon. Megértését és türelmét köszönjük!

Tisztelt Ügyfelünk! Technikai okok miatt az MBH Bank App elérésében és működésében átmenetileg fennakadásokat tapasztalhat, Kollégáink dolgoznak a hiba elhárításán. Kérdés esetén kérjük hívja a 0-24 órában elérhető, belföldről díjmentesen hívható telefonos ügyfélszolgálatunkat a 06 80 350 350-es telefonszámon. Megértését és türelmét köszönjük! MBH Bank

Tisztelt Ügyfelünk! Technikai okok miatt az MBH Bank App és az MBH Netbank (korábban BB) elérésében és működésében átmenetileg fennakadásokat tapasztalhat. Kollégáink dolgoznak a hiba elhárításán. Kérdés esetén kérjük hívja a 0-24 órában elérhető, belföldről díjmentesen hívható telefonos ügyfélszolgálatunkat a 06 80 350 350-es telefonszámon. Megértését és türelmét köszönjük!

Tisztelt Ügyfelünk! Tájékoztatjuk, hogy egy átmeneti technikai hiba okán a korábbi MKB Bank ügyfelek és a korábbi Budapest Bank vállalati ügyfelek egyes bankon kívülre menő forint átutalásai sikertelenek lehetnek. Kollégáink dolgoznak a hiba elhárításán. További kérdés esetén hívja az MBH Bank 0-24 órában elérhető Telebank szolgáltatását a belföldről díjmentesen hívható 06 80 350 350-es telefonszámon. Megértését és türelmét köszönjük!

Ugrás a tartalomhoz
    Árfolyamok Fiókkereső Rólunk Kapcsolat Dokumentumtár

    Az idő számít, légy résen, cselekedj!

    Hasznos tanácsok pénzügyeid biztonságos kezeléséhez

    Online csalással kapcsolatos információk

    KiberPajzs

    A pénzügyi fogyasztók védelmében összefogott a Magyar Nemzeti Bank, a Magyar Bankszövetség, a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság, a Nemzeti Kibervédelmi Intézet és az Országos Rendőr-főkapitányság.

    Tudjon meg többet az intézmények és piaci szereplők által a digitális bűnözők ellen létrehozott átfogó oktatási programról!

    Tájékoztatjuk ügyfeleinket, hogy készpénz-helyettesítő fizetési eszközzel (például bankkártyával, netbankkal, mobilapplikációval) való visszaélés esetén megvizsgáljuk a kárfelelősség kérdését. A kártérítési felelősség intézményünket nem terheli, ha a vizsgálat eredményeképpen az állapítható meg, hogy az ügyfél súlyosan gondatlan magatartásával hozzájárult a kár bekövetkezéséhez. A súlyos gondatlanság fennállásának kérdésében végső döntést a bíróság hozhat.

    Tisztelt Ügyfeleink,

    Felhívjuk figyelmüket, hogy az esetleges visszaélések mielőbbi észlelése, illetve a visszaélések megelőzése érdekében az MBH Bank az alábbi díjmentes műveletmegfigyelési megoldásokat biztosítja oly módon, hogy a Bank az ügyfelei részére netbankos postaláda üzenetet küld az alábbi esetekben:

    • készpénz-helyettesítő fizetési eszközt érintő változások, mint az online tranzakciók jóváhagyásához push értesítés vagy biometrikus azonosítás beállítása, kártyadigitalizáció;
    • érzékeny fizetési hitelesítési adatokat érintő változás (mPIN vagy jelszó módosítás);
    • sikeres illetve sikertelen elektronikus tranzakciók (átutalási megbízások, betét műveletek, másodlagos azonosítók módosítása).

    A műveletmegfigyelési üzenet jelenleg az MBH Netbank (korábban BB) és az MBH Netbank (korábban MKB) csatornákon elérhető, de a pénzügyi visszaélések megelőzése érdekében az MBH Bank folyamatosan fejleszti informatikai rendszereit, annak érdekében, hogy minden netbanki csatornán elérhető legyen a műveletmegfigyelési üzenet.

    Amennyiben olyan tevékenységet észlel, amit nem Ön kezdeményezett, haladéktalanul jelentse be Telebankunkon keresztül!

    Telebankunk elérhetősége:
    Belföldről indított hívás esetén: 06 80 350 350
    Külföldről indított hívás esetén: +36 1 373 3399

    További kérdés esetén kollégáink részletes információt nyújtanak bankfiókjaikban, illetve TeleBankon (0-24) keresztül.

    A bankfiókjaink elérhetőségéről a Fiók és ATM kereső (mbhbank.hu) oldalon tájékozódhatnak.

    A műveletmegfigyelési üzenetre vonatkozó részletes feltételeket a Bank Elektronikus Szolgáltatások Általános Szerződési Feltételei tartalmazzák, mely megtalálható itt: MBH Általános szerződési feltételek.

    Bankolás biztonságosan

    Felhívjuk ügyfeleink figyelmét az egyre gyakoribbá váló adathalász kísérletekre, és a megelőzéshez hasznos legfontosabb tudnivalókra.

    A csalók általában magyar vagy külföldi telefonszámok segítségével különböző szolgáltatók - Netflix, DHL, Magyar Posta, Foxpost stb. - nevében küldenek értesítéseket, és arra kérik az ügyfeleket, hogy az üzenetben megadott linkre kattintva adják meg bankkártya adataikat, vagy hamis banki oldalra terelve őket internetes bankolási felülethez szükséges azonosítóikat, jelszavaikat kérik.

    A csalás egy másik gyakori formája, amikor az ügyfeleket telefonon, látszólag a bank nevében keresik meg, és sürgető indokkal – csalásra hivatkozva – arra kérik őket, hogy adják ki belépési adataikat, a jóváhagyó sms kódokat.

    A pénzügyeink biztonságosan kezelhetőek ha néhány egyszerű védelmi praktikát elsajátítunk. Ügyfeleink pénzügyeinek mindenkori biztonságos kezelése érdekében szeretnénk néhány hasznos tanáccsal hozzájárulni a tudatos bankoláshoz. A visszaélések jelentős része megelőzhető, ha tisztában van az elkövetők szándékával, trükkjeivel és azzal, hogy a megelőzés az ön kezében van!

    Illetve, bűncselekmény észlelése esetén forduljon a rendőrséghez és tegye meg a csalókkal szemben a feljelentést.

    Ha Ön, ügyfélként egy fizetési műveletet nem hagyott jóvá, vagy jóváhagyta, de azt a bank hibásan teljesítette, abban az esetben helyesbítés iránti igényét haladéktalanul jelentse a bank irányába panaszbejelentés formájában, akár írásban, telefonon vagy személyesen a bankfiokokban (https://www.mbhbank.hu/kapcsolat/panaszkezeles). Erre vonatkozó igényét legkésőbb, a fizetési művelet napjától számított tizenharmadik hónap azonos napjáig jelentheti be.



    Mit tehet a csalások megelőzése érdekében?

    • csak a bankok által elérhetővé tett hivatalos, biztonságos forrásból nyitja meg a Netbrokert, Mobilbrokert és Netbankot és alkalmazza az applikációt
    • óvja a bankkártya és netbankos személyes hitelesítési adatait (felhasználó név, jelszó),
    • körültekintően jár el, amikor személyes hitelesítési adatainak és SMS-ben kapott kódnak a megadására kérik,
    • átgondolja, hogy milyen műveletet kíván kezdeményezni, és ahhoz milyen adatok kiadása lehet indokolt,
    • odafigyel és értelmezi a kapott SMS üzenet tartalmát,
    • kellően gyanakvó az ismeretlen személytől származó e-mailekkel, üzenetekkel szemben,
    • számítógépére, telefonjára nem tölt le ismeretlen személy kérésére távoli hozzáférést biztosító (sem „vírusirtó”) programot, még akkor sem, ha a bank nevében kérik,
    • kellően erős és komplex jelszót választ és azt fejben őrzi meg,
    • figyel a szokatlan, intő jelekre,
    • csalásra utaló legkisebb gyanú, személyes hitelesítési adatai kiadása esetén azonnal jelzi a bankja felé a történteket.

    Fontos, hogy az Ön által használt többfunkciós eszközökön rendszeresen végezzen biztonsági frissítéseket, tartsa az eszközöket naprakész állapotban.

    Figyeljen arra, hogy csak az indokolt mértékű limitet állítsa be. Amennyiben a magasabbra állított limitre már nincs szüksége, ne felejtse el azt visszaállítani az alacsonyabb összegre.

    Banki ügyintézést kizárólag a bank hivatalos weboldalán – tehát nem egy fiktív üzenetben kapott linken keresztül kezdeményezzen!

    Amennyiben olyan tevékenységet észlelt, amit nem Ön kezdeményezett, azonnal hívja az ügyfélszolgálatot a ⁣06 80 350 350-es telefonszámon! A témában további hasznos tanácsokat oldalunkon talál.

    Az alábbiakban bemutatjuk a főbb csalás típusok jellemzőit és tanácsokat adunk a megelőzéshez, azonban ha Önben felmerül, hogy csalási esemény áldozata lett, kérjük haladéktalanul hívja a Bankját belföldről a 06 80 350 350, külföldről a +36 1 373 3399 telefonszámon.

    Adathalászat

    Az Adathalászat lényege, hogy az elkövetők a Netbank azonosítókat kívánják kicsalni hamis adathalász linken keresztül, ami legtöbbször megtévesztésig hasonló a megszokott Netbank felülethez, de akár szállító-, futár-, közműszolgáltatónak is álcázhatják magukat. Innen már csak egy lépés, hogy utalásokat indítsanak vagy kártyával elköltsék az egyenleget, de fontos, hogy mindez megelőzhető, ha betartja az alábbiakat:

    • E-mail-ben/SMS-ben kapott linket ne nyisson meg
    • Kurzort a link felé tartva ellenőrizze annak hitelességét
    • ⁣Mindig olvassa el figyelmesen a kapott SMS üzenet tartalmát és gyanú esetén ⁣haladéktalanul hívja a Bankját belföldről a 06 80 350 350, külföldről a +36 1 373 3399 telefonszámon⁣ ⁣
    • ⁣Győződjön meg arról, hogy ismeri azt a személyt/partnert/számlaszámot, ahová utalást indít.
    • Bankja Netbankját csak saját alkalmazásból vagy a böngésző fejlécébe a teljes oldal nevét begépelve (pl. www.mbhbank.hu) nyissa meg, linken keresztül soha

    Hirdetési csalás

    A hirdetési csalás jelenleg az egyik legelterjedtebb csalási forma. Meghirdetett, eladásra kínált termékre érkeznek „érdeklődő” üzenetek olyan ismeretlenektől, akik nagyvonalúan felajánlják a futárral való ügyintézést, illetőleg a szállítási költség átvállalását. Az általuk illetőleg az ő közreműködésükkel küldött linken a gyanútlan értékesítőt minden szenzitív – így pl.felhasználónevek, belépési jelszavak, SMS-ben kapott jelszavak – információ megadására kérik, amit az értékesítő személy – kellő körültekintés hiányában – kitölt. Ezek a linkek adathalász céllal működnek, sokszor egy Netbank bejelentkezési felülethez hasonló oldalra vezetnek át. Szándékuk, hogy az adott személy kiadja a bankkártya vagy Netbank bejelentkezési adatait, amelyet felhasználva az elkövetők hozzáférnek a bankszámla teljes egyenlegéhez, amit rendszerint azonnal felhasználnak. Fontos jelek, amikre érdemes figyelni:

    • Amennyiben a hirdetésére azonnal érkezik akár belföldi, akár külföldi érdeklődő, ne higgyen el mindent
    • Az „érdeklődő” hamis indokkal történő kérésére ne kattintson az általa küldött adathalász linkre
    • A különböző szállítókra, futárra, bankokra, szolgáltatókra hivatkozó link mögött gyakran adathalász oldal rejtőzködik
    • Kurzort a link felé tartva ellenőrizheti, hogy az kötődik-e a szállítóhoz, futárhoz, bankhoz, szolgáltatóhoz
    • Bankja Netbankját csak saját alkalmazásból vagy a böngésző fejlécébe begépelve nyissa meg, linken keresztül soha
    • Szokatlan SMS esetén azonnal értesítse a bankját a ⁣beföldről hívható 06 80 350 350⁣ telefonszámon, vagy külföldről a +36 1 373 3399⁣ ⁣ telefonszámon

    Telefonos csalás

    A Telefonos csalás egyik típusa esetén szintén a gyanútlan személyek egyenlegét szeretnék az elkövetők kicsalni. Tipikus módszerük, hogy valamelyik bank nevében telefonálnak, és olykor átkapcsolnak másik bankhoz. Sürgető magatartással gyakorolnak pszichológiai nyomást a hívást fogadó személyre azzal a megtévesztéssel, hogy utalást kívánnak egyeztetni, mivel éppen abban a pillanatban „csalók” próbálják elvinni a számlán lévő egyenleget, ezért biztonsági okokból „védett számlára” kell áthelyezni azt. Az elkövetők így a gyanútlan személyt veszik rá arra, hogy a Netbankban rögzítse az utalást az általuk megadott, csaló célra létrehozott számlára. Mindez megelőzhető, ha figyel az alábbiakra és figyelmesen elolvassa és értelmezi a Banktól kapott SMS-eket:

    • Ne engedjen a pszichés nyomásnak, inkább legyen gyanakvó, ha a bankja vagy egyéb szolgáltató nevében hívják
    • A bankok munkatársai soha nem kérnek szenzitív adatokat, úgy, mint felhasználónév, belépési jelszó, vagy SMS-ben küldött kód,
    • Gyanú esetén azonnal szakítsa meg a hívást és hívja a bankját
    • A bankok nem tudják egymást (sem háttérosztályt) kapcsolni egy híváson belül,
    • „Védett számla” nem létezik, ezt az elnevezést megtévesztésként az elkövetők találták ki
    • Számlájáról indított utalás nem állítható meg SMS-ben kapott jelszóval.
    • A bankok munkatársai soha nem küldenek semmilyen formában, így e-mailben sem, a bank nevével és logójával ellátott igazolványnak látszó fényképet saját azonosításuk céljából. A feladó e-mail cím és igazolvány másolat is hamis, fiktív. Ne dőljön be neki!

    Csalás távoli hozzáféréssel

    Ez a telefonos csalási forma abból áll, hogy a csalók telefonon keresik meg az áldozatot (a bank nevében, vagy befektetési céllal, nyeremény kiutalásának céljából) és távoli hozzáférést biztosító applikációt telepíttetnek a gyanútlan személy laptopjára/mobiljára, például fordító- vagy vírusirtó programra hivatkozva. Ezt követően az elkövetők szabadon garázdálkodnak az adott eszközön, és hozzáférhetnek az Ügyfelek Netbankjához, különösen, ha rábeszélik a sértettet a netbanki belépési adatok megosztására, vagy megkérik az Ügyfelet, hogy lépjen be a Netbankba. Ezt követően könnyedén hozzáférnek az Ügyfél számlájához, és gyorsan el tudják költeni a számla egyenlegét. Megelőzésként az alábbiakra kell figyelni:

    • Távoli csatlakozást, korlátlan hozzáférést biztosító applikációt vagy „vírusirtót” ne telepítsen ismeretlenek kérésére
    • „Fordító program” telepítését ne végezze el ismeretlenek kérésére
    • Ne jegyeztesse meg a jelszavait az Ön által használt számítástechnikai eszközein.
    • SMS-ben kapott kódokat mindig alaposan olvassa, értelmezze és gondolja át, mielőtt felhasználja
    • Szokatlan SMS esetén azonnal hívja a bankját
    • Szokatlan SMS esetén azonnal hívja a bankját
    • Gyanú esetén haladéktalanul hívja a bankját, és azonnal módosítsa a Netbank belépési jelszavát, illetőleg tiltsa ki magát szándékosan a Banki applikációból.

    Befektetési csalások

    Az egyik trükkje, hogy az elkövetők közismert személyek neveivel reklámoznak soha vissza nem térő befektetési lehetőséget irreálisan magas hozammal. Ebben az esetben a gyanútlan személy saját maga végzi el a tranzakciót, később jön csak rá, hogy az ígéretből semmi nem valósul meg, átverték. Bizonyos esetekben a csalók távoli elérést biztosító program letöltését is kérik az Ügyféltől arra hivatkozva, hogy ezen keresztül segítik az Ügyfelet a befektetések kezelésében. Ennek egy fejletteb formája, amikor pl. Mesterséges Intelligencia által generált közszeplőről jelenik meg videó, aki „privát brókereket” ajánl, akik nagyon hatékonyan tudják az Ügyfél befektetését kezelni. Ennek a csalásformának a lényege, hogy kötnek egy hamis szerződést, melyben ígéretet tesznek arra, hogy kezelik a gyanútlan személy pénzét. Az Ügyfél jelzi, hogy mekkora kockázat vállalására hajlandó, majd ezután hozzáférést kérnek a célszemély MBH Netbroker/Mobilbroker vagy más banki alkalmazáshoz, fiókjához abból a célból, hogy majd azon keresztül menedzseljék a portfóliót. A hozzáférési adatok birtokában pedig már hozzáférnek a számlaegyenleghez. Ennek az elkövetési módnak további célja lehet számlákhoz való hozzáférés, akár azzal a céllal is, hogy korábbi csalásból származó összeget tovább mozgassanak, elterelve a figyelmet az összeg forrásáról, illetve ezzel próbálják a befektetés „kamatjának” álcázni a beérkező összeget, majd továbbítani más számlára vagy kártyával azonnal elkölteni kripto oldalakon. 


    Kripto eszközökkel való visszaélés:

    • Az elkövetők létrehoznak hamis, nem létező, meglehetősen magas hozamokat ígérő Scamcoinokat, amikbe a gyanútlan ügyfél befektet, majd nem kapja vissza a befektetett pénzt, vagy jobb esetben nagy valószínűséggel nem azon az értéken, amin megvásárolta.
    • A kripto ezközök elterjedésével jött létre (de már sajnos részvények és ETF-ek esetén is használják) az a módszer, hogy csalók hamis tőzsdei platformokat hoznak létre, ahol manipulált, hamis árfolyamokat jelenítenek meg, ezzel kedvezővé téve a tőzsdei befektetéseket, hatalmas hozamot, megtérülést ígérve a befektetőnek, ami soha nem valósul meg és nagy valószínűséggel a befektetett megtakarítását sem kapja vissza az Ügyfél.
    • A kripto eszközök decentralizáltsága miatt népszerű fizetőeszközök a feketepiacon, sok esetben e-mailben, telefonon stb. személyeket megzsarolnak, megfenyegetnek arra kérve őket, hogy kripto eszközben teljesítsenek nekik utalásokat, ellenkező esetben kompromitáló fotókat, videókat, üzeneteket tesznek az áldozatról közzé.

    Legyen résen, ha az alábbiakat tapasztalja:

    • Mindenekelőtt olvasson alaposan utána a lehetőségeknek hiteles weboldalakon, fórumokon.
    • Legyen gyanakvó az ismert emberek irreálisan kecsegtető „ajánlásával” reklámozott befektetési lehetőségekkel szemben. 
    • Ne adja meg MBH Netbroker/Mobilbroker vagy más banki alkalmazáshoz, fiókhoz az adatait (felhasználónevét, jelszavát, sms-ben kapott egyszer használatos kódját).
    • Külföldi kapcsolattartó esetén legyen szkeptikus.
    • Többszörös megtérülési ajánlat esetén legyen résen, irreálisan kedvező ajánlat nem létezik.
    • Ha túl szép ahhoz, hogy igaz legyen, az valószínűleg csalás. 
    • Ismeretlen személyek kérésére ne telepítsen applikációt, ne adjon hozzáférést más személynek az elektronikai eszközeihez, banki applikációjához. 

    Szerelmi csalás

    A Szerelmi csalás, mint csalási forma az érzelmekre hat. Az álprofil mögé rejtőző személyek gyakran egyedülálló vagy érzelmileg kiszolgáltatott személyeknek ígérnek szerelmet, lelki biztonságot, romantikus jövőt. Amikor az elkövetők érzékelik, hogy sikerült behálózni az adott személyt, megpróbálják különböző sürgető módszerrel rávenni arra, hogy jelentős összeget utaljon át, tulajdonképpen csalási célra nyílt számlára. Előfordult, hogy valaki személyi kölcsönt igényelt, hogy „megmentse szerelmét”. Kérdőjelezze meg a helyzetet, ha az alábbiakat tapasztalja:

    • Csalók vonzó profil mögé bújva szerelmet ígérnek áldozataiknak
    • Tört magyarral, fordítón keresztül kommunikálnak
    • Pénzt csalnak ki különböző indokokkal, megsajnáltatva magukat
    • Különböző csalási céllal létrehozott számlákra kérnek átutalásokat
    • Gyanú esetén azonnal szakítsa meg az illetővel a kapcsolatot és tiltsa le a profilját

    Gyakori kérdések