A honlapon használt sütik beállítása
Online csalással kapcsolatos információk
KiberPajzs
A pénzügyi fogyasztók védelmében összefogott a Magyar Nemzeti Bank, a Magyar Bankszövetség, a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság, a Nemzeti Kibervédelmi Intézet és az Országos Rendőr-főkapitányság.
Tudjon meg többet az intézmények és piaci szereplők által a digitális bűnözők ellen létrehozott átfogó oktatási programról!
Tájékoztatjuk ügyfeleinket, hogy készpénz-helyettesítő fizetési eszközzel (például bankkártyával, netbankkal, mobilapplikációval) való visszaélés esetén megvizsgáljuk a kárfelelősség kérdését. A kártérítési felelősség intézményünket nem terheli, ha a vizsgálat eredményeképpen az állapítható meg, hogy az ügyfél súlyosan gondatlan magatartásával hozzájárult a kár bekövetkezéséhez. A súlyos gondatlanság fennállásának kérdésében végső döntést a bíróság hozhat.
Tisztelt Ügyfeleink,
Felhívjuk figyelmüket, hogy az esetleges visszaélések mielőbbi észlelése, illetve a visszaélések megelőzése érdekében az MBH Bank az alábbi díjmentes műveletmegfigyelési megoldásokat biztosítja oly módon, hogy a Bank az ügyfelei részére netbankos postaláda üzenetet küld az alábbi esetekben:
- készpénz-helyettesítő fizetési eszközt érintő változások, mint az online tranzakciók jóváhagyásához push értesítés vagy biometrikus azonosítás beállítása, kártyadigitalizáció;
- érzékeny fizetési hitelesítési adatokat érintő változás (mPIN vagy jelszó módosítás);
- sikeres illetve sikertelen elektronikus tranzakciók (átutalási megbízások, betét műveletek, másodlagos azonosítók módosítása).
A műveletmegfigyelési üzenet jelenleg az MBH Netbank (korábban BB) és az MBH Netbank (korábban MKB) csatornákon elérhető, de a pénzügyi visszaélések megelőzése érdekében az MBH Bank folyamatosan fejleszti informatikai rendszereit, annak érdekében, hogy minden netbanki csatornán elérhető legyen a műveletmegfigyelési üzenet.
Amennyiben olyan tevékenységet észlel, amit nem Ön kezdeményezett, haladéktalanul jelentse be Telebankunkon keresztül!
Telebankunk elérhetősége:
Belföldről indított hívás esetén: 06 80 350 350
Külföldről indított hívás esetén: +36 1 373 3399
További kérdés esetén kollégáink részletes információt nyújtanak bankfiókjaikban, illetve TeleBankon (0-24) keresztül.
A bankfiókjaink elérhetőségéről a Fiók és ATM kereső (mbhbank.hu) oldalon tájékozódhatnak.
A műveletmegfigyelési üzenetre vonatkozó részletes feltételeket a Bank Elektronikus Szolgáltatások Általános Szerződési Feltételei tartalmazzák, mely megtalálható itt: MBH Általános szerződési feltételek.
Bankolás biztonságosan
Felhívjuk ügyfeleink figyelmét az egyre gyakoribbá váló adathalász kísérletekre, és a megelőzéshez hasznos legfontosabb tudnivalókra.
A csalók általában magyar vagy külföldi telefonszámok segítségével különböző szolgáltatók - Netflix, DHL, Magyar Posta, Foxpost stb. - nevében küldenek értesítéseket, és arra kérik az ügyfeleket, hogy az üzenetben megadott linkre kattintva adják meg bankkártya adataikat, vagy hamis banki oldalra terelve őket internetes bankolási felülethez szükséges azonosítóikat, jelszavaikat kérik.
A csalás egy másik gyakori formája, amikor az ügyfeleket telefonon, látszólag a bank nevében keresik meg, és sürgető indokkal – csalásra hivatkozva – arra kérik őket, hogy adják ki belépési adataikat, a jóváhagyó sms kódokat.
A pénzügyeink biztonságosan kezelhetőek ha néhány egyszerű védelmi praktikát elsajátítunk. Ügyfeleink pénzügyeinek mindenkori biztonságos kezelése érdekében szeretnénk néhány hasznos tanáccsal hozzájárulni a tudatos bankoláshoz. A visszaélések jelentős része megelőzhető, ha tisztában van az elkövetők szándékával, trükkjeivel és azzal, hogy a megelőzés az ön kezében van!
Illetve, bűncselekmény észlelése esetén forduljon a rendőrséghez és tegye meg a csalókkal szemben a feljelentést.
Ha Ön, ügyfélként egy fizetési műveletet nem hagyott jóvá, vagy jóváhagyta, de azt a bank hibásan teljesítette, abban az esetben helyesbítés iránti igényét haladéktalanul jelentse a bank irányába panaszbejelentés formájában, akár írásban, telefonon vagy személyesen a bankfiokokban (https://www.mbhbank.hu/kapcsolat/panaszkezeles). Erre vonatkozó igényét legkésőbb, a fizetési művelet napjától számított tizenharmadik hónap azonos napjáig jelentheti be.
Mit tehet a csalások megelőzése érdekében?
- csak a bankok által elérhetővé tett hivatalos, biztonságos forrásból nyitja meg a Netbrokert, Mobilbrokert és Netbankot és alkalmazza az applikációt
- óvja a bankkártya és netbankos személyes hitelesítési adatait (felhasználó név, jelszó),
- körültekintően jár el, amikor személyes hitelesítési adatainak és SMS-ben kapott kódnak a megadására kérik,
- átgondolja, hogy milyen műveletet kíván kezdeményezni, és ahhoz milyen adatok kiadása lehet indokolt,
- odafigyel és értelmezi a kapott SMS üzenet tartalmát,
- kellően gyanakvó az ismeretlen személytől származó e-mailekkel, üzenetekkel szemben,
- számítógépére, telefonjára nem tölt le ismeretlen személy kérésére távoli hozzáférést biztosító (sem „vírusirtó”) programot, még akkor sem, ha a bank nevében kérik,
- kellően erős és komplex jelszót választ és azt fejben őrzi meg,
- figyel a szokatlan, intő jelekre,
- csalásra utaló legkisebb gyanú, személyes hitelesítési adatai kiadása esetén azonnal jelzi a bankja felé a történteket.
Fontos, hogy az Ön által használt többfunkciós eszközökön rendszeresen végezzen biztonsági frissítéseket, tartsa az eszközöket naprakész állapotban.
Figyeljen arra, hogy csak az indokolt mértékű limitet állítsa be. Amennyiben a magasabbra állított limitre már nincs szüksége, ne felejtse el azt visszaállítani az alacsonyabb összegre.
Banki ügyintézést kizárólag a bank hivatalos weboldalán – tehát nem egy fiktív üzenetben kapott linken keresztül kezdeményezzen!
Amennyiben olyan tevékenységet észlelt, amit nem Ön kezdeményezett, azonnal hívja az ügyfélszolgálatot a 06 80 350 350-es telefonszámon! A témában további hasznos tanácsokat oldalunkon talál.
Az alábbiakban bemutatjuk a főbb csalás típusok jellemzőit és tanácsokat adunk a megelőzéshez, azonban ha Önben felmerül, hogy csalási esemény áldozata lett, kérjük haladéktalanul hívja a Bankját belföldről a 06 80 350 350, külföldről a +36 1 373 3399 telefonszámon.
Gyakori kérdések
Hasznos dokumentumok
Tisztelt Ügyfelünk!
Ezúton tájékoztatjuk Önt, hogy az MKB Bank Nyrt. és a Takarékbank Zrt. – a Takarékbank Zrt. beolvadásával – 2023. április 30-án egyesült, és az így létrejött kereskedelmi bank, mint a Magyar Bankholding bankcsoport anyabankja 2023. május 1-jétől MBH Bank Nyrt. (a továbbiakban: MBH Bank) név alatt működik tovább.
Tisztelt Ügyfelünk!
Ezúton tájékoztatjuk Önt, hogy az MKB Bank Nyrt. és a Takarékbank Zrt. – a Takarékbank Zrt. beolvadásával – 2023. április 30-án egyesült, és az így létrejött kereskedelmi bank, mint a Magyar Bankholding bankcsoport anyabankja 2023. május 1-jétől MBH Bank Nyrt. (a továbbiakban: MBH Bank) név alatt működik tovább.
Tisztelt Ügyfelünk!
Ezúton tájékoztatjuk Önt, hogy az MKB Bank Nyrt. és a Takarékbank Zrt. – a Takarékbank Zrt. beolvadásával – 2023. április 30-án egyesült, és az így létrejött kereskedelmi bank, mint a Magyar Bankholding bankcsoport anyabankja 2023. május 1-jétől MBH Bank Nyrt. (a továbbiakban: MBH Bank) név alatt működik tovább.