A honlapon használt sütik beállítása
Online csalással kapcsolatos információk
KiberPajzs
A pénzügyi fogyasztók védelmében összefogott a Magyar Nemzeti Bank, a Magyar Bankszövetség, a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság, a Nemzeti Kibervédelmi Intézet és az Országos Rendőr-főkapitányság.
Tudjon meg többet az intézmények és piaci szereplők által a digitális bűnözők ellen létrehozott átfogó oktatási programról!
Tájékoztatjuk ügyfeleinket, hogy készpénz-helyettesítő fizetési eszközzel (például bankkártyával, netbankkal, mobilapplikációval) való visszaélés esetén megvizsgáljuk a kárfelelősség kérdését. A kártérítési felelősség intézményünket nem terheli, ha a vizsgálat eredményeképpen az állapítható meg, hogy az ügyfél súlyosan gondatlan magatartásával hozzájárult a kár bekövetkezéséhez. A súlyos gondatlanság fennállásának kérdésében végső döntést a bíróság hozhat.
Tisztelt Ügyfeleink,
Felhívjuk figyelmüket, hogy a visszaélések észlelésében, illetve a későbbi visszaélések megelőzésében az MBH Bank Nyrt. az alábbi díjmentes művelet megfigyelési megoldásokat biztosítja ügyfelei részére:
Lakossági elektronikus csatornák vonatkozásában az exBB (MBH Netbank (korábban BB) csatornán) és exMKB (MBH Netbank (korábban MKB) csatornán), Ügyfeleink Netbankos postaláda üzenetet kapnak az alábbi esetekben:
- a készpénz-helyettesítő fizetési eszközt érintő változás, így online tranzakciók jóváhagyása miatt a push értesítés beállítása, biometrikus azonosítás beállítása, kártya digitalizáció,
- érzékeny fizetési adatok/hitelesítési adatokat érintő változás (mPIN, vagy jelszó módosítás),
- a sikeres vagy sikertelen elektronikus tranzakciók (átutalási megbízások, betét műveletek, másodlagos azonosítók).
További kérdések esetén, bankfiókjaikban nyitvatartási időben, illetve TeleBankon (0-24) keresztül a kollégáink részletes információt nyújtanak. A bankfiókjaink nyitvatartási rendjéről a honlapon (www.mbhbank.hu) tájékozódhat.
Csalással kapcsolatos bejelentéseit megteheti az alábbi lehetőségek bármelyikén:
- Az MBH Bank weboldalán található online panasztételi felületen (https://www.mbhbank.hu/kapcsolat/panaszkezeles ),
- elektronikus csatornán küldött üzenetben (MBH Netbank (korábban BB), MBH Netbank (korábban MKB)),
- elektronikus levélben az ugyfelszolgalat@mbhbank.hu e-mail címen,
- postai úton az MBH Bank Nyrt. 5600 Békéscsaba, Andrássy út 37-43. központi címére küldött levélben,
- Telefaxon a 06 66 620 386 fax számon,
Valamint a fentebb leírtak alapján a 06 80 350 350 (külföldről +06 1 373 3399) telefonszámon elérhető Telebank ügyfélszolgálatunkon vagy VideóBankon keresztül vagy bármely bankfiókunkban ügyfélfogadási időben.”
Telebank elérhetősége:
Belföldről indított hívás esetén: 06 80 350 350, kártyatiltás vagy csalás bejelentése korábbi MKB, Budapest Bank, vagy új
MBH ügyfél esetén a jogelőd kiválasztása után 1-es gomb, korábbi Takarékbank ügyfél esetén a jogelőd kiválasztása után 4-es
gomb.
Külföldről indított hívás esetén: 1 373 3399, kártyatiltás vagy csalás bejelentése esetén: korábbi MKB, Budapest Bank, vagy
új MBH ügyfél esetén a jogelőd kiválasztása után 1-es gomb, korábbi Takarékbank ügyfél esetén a jogelőd kiválasztása után
4-es gomb
Fentiekkel kapcsolatban a hatályos H-1113-2024 eASZF-ben részletes tájékoztatást találnak.
MBH Általános szerződési feltételek
Bankolás biztonságosan
Felhívjuk ügyfeleink figyelmét az egyre gyakoribbá váló adathalász kísérletekre, és a megelőzéshez hasznos legfontosabb tudnivalókra.
A csalók általában magyar vagy külföldi telefonszámok segítségével különböző szolgáltatók - Netflix, DHL, Magyar Posta, Foxpost stb. - nevében küldenek értesítéseket, és arra kérik az ügyfeleket, hogy az üzenetben megadott linkre kattintva adják meg bankkártya adataikat, vagy hamis banki oldalra terelve őket internetes bankolási felülethez szükséges azonosítóikat, jelszavaikat kérik.
A csalás egy másik gyakori formája, amikor az ügyfeleket telefonon, látszólag a bank nevében keresik meg, és sürgető indokkal – csalásra hivatkozva – arra kérik őket, hogy adják ki belépési adataikat, a jóváhagyó sms kódokat.
A pénzügyeink biztonságosan kezelhetőek ha néhány egyszerű védelmi praktikát elsajátítunk. Ügyfeleink pénzügyeinek mindenkori biztonságos kezelése érdekében szeretnénk néhány hasznos tanáccsal hozzájárulni a tudatos bankoláshoz. A visszaélések jelentős része megelőzhető, ha tisztában van az elkövetők szándékával, trükkjeivel és azzal, hogy a megelőzés az ön kezében van!
Illetve, bűncselekmény észlelése esetén forduljon a rendőrséghez és tegye meg a csalókkal szemben a feljelentést.
Ha Ön, ügyfélként egy fizetési műveletet nem hagyott jóvá, vagy jóváhagyta, de azt a bank hibásan teljesítette, abban az esetben helyesbítés iránti igényét haladéktalanul jelentse a bank irányába panaszbejelentés formájában, akár írásban, telefonon vagy személyesen a bankfiokokban (https://www.mbhbank.hu/kapcsolat/panaszkezeles). Erre vonatkozó igényét legkésőbb, a fizetési művelet napjától számított tizenharmadik hónap azonos napjáig jelentheti be.
Mit tehet a csalások megelőzése érdekében?
- csak a bankok által elérhetővé tett hivatalos, biztonságos forrásból nyitja meg a Netbrokert, Mobilbrokert és Netbankot és alkalmazza az applikációt
- óvja a bankkártya és netbankos személyes hitelesítési adatait (felhasználó név, jelszó),
- körültekintően jár el, amikor személyes hitelesítési adatainak és SMS-ben kapott kódnak a megadására kérik,
- átgondolja, hogy milyen műveletet kíván kezdeményezni, és ahhoz milyen adatok kiadása lehet indokolt,
- odafigyel és értelmezi a kapott SMS üzenet tartalmát,
- kellően gyanakvó az ismeretlen személytől származó e-mailekkel, üzenetekkel szemben,
- számítógépére, telefonjára nem tölt le ismeretlen személy kérésére távoli hozzáférést biztosító (sem „vírusirtó”) programot, még akkor sem, ha a bank nevében kérik,
- kellően erős és komplex jelszót választ és azt fejben őrzi meg,
- figyel a szokatlan, intő jelekre,
- csalásra utaló legkisebb gyanú, személyes hitelesítési adatai kiadása esetén azonnal jelzi a bankja felé a történteket.
Fontos, hogy az Ön által használt többfunkciós eszközökön rendszeresen végezzen biztonsági frissítéseket, tartsa az eszközöket naprakész állapotban.
Figyeljen arra, hogy csak az indokolt mértékű limitet állítsa be. Amennyiben a magasabbra állított limitre már nincs szüksége, ne felejtse el azt visszaállítani az alacsonyabb összegre.
Banki ügyintézést kizárólag a bank hivatalos weboldalán – tehát nem egy fiktív üzenetben kapott linken keresztül kezdeményezzen!
Amennyiben olyan tevékenységet észlelt, amit nem Ön kezdeményezett, azonnal hívja az ügyfélszolgálatot a 06 80 350 350-es telefonszámon! A témában további hasznos tanácsokat oldalunkon talál.
Az alábbiakban bemutatjuk a főbb csalás típusok jellemzőit és tanácsokat adunk a megelőzéshez, azonban ha Önben felmerül, hogy csalási esemény áldozata lett, kérjük haladéktalanul hívja a Bankját belföldről a 06 80 350 350, külföldről a +36 1 373 3399 telefonszámon.
Gyakori kérdések
Hasznos dokumentumok
Tisztelt Ügyfelünk!
Ezúton tájékoztatjuk Önt, hogy az MKB Bank Nyrt. és a Takarékbank Zrt. – a Takarékbank Zrt. beolvadásával – 2023. április 30-án egyesült, és az így létrejött kereskedelmi bank, mint a Magyar Bankholding bankcsoport anyabankja 2023. május 1-jétől MBH Bank Nyrt. (a továbbiakban: MBH Bank) név alatt működik tovább.
Tisztelt Ügyfelünk!
Ezúton tájékoztatjuk Önt, hogy az MKB Bank Nyrt. és a Takarékbank Zrt. – a Takarékbank Zrt. beolvadásával – 2023. április 30-án egyesült, és az így létrejött kereskedelmi bank, mint a Magyar Bankholding bankcsoport anyabankja 2023. május 1-jétől MBH Bank Nyrt. (a továbbiakban: MBH Bank) név alatt működik tovább.
Tisztelt Ügyfelünk!
Ezúton tájékoztatjuk Önt, hogy az MKB Bank Nyrt. és a Takarékbank Zrt. – a Takarékbank Zrt. beolvadásával – 2023. április 30-án egyesült, és az így létrejött kereskedelmi bank, mint a Magyar Bankholding bankcsoport anyabankja 2023. május 1-jétől MBH Bank Nyrt. (a továbbiakban: MBH Bank) név alatt működik tovább.