Tisztelt Ügyfelünk! Technikai okok miatt az ügyfélkiszolgálás egyes fiókjainkban átmenetileg ma hosszabb időt vehet igénybe. Kérdés esetén hívja telefonos ügyfélszolgálatunkat a 06 80 350 350-es telefonszámon. Türelmét és megértését köszönjük! MBH Bank Nyrt.

Tisztelt Ügyfelünk! MBH Netbank (korábban MKB) felületünkön jelenleg egyes esetekben bejelentkezési hibát, lassulást tapasztalhat. A hiba kivizsgálását megkezdtük, elhárításáig szíves türelmét és megértését kérjük. Kérdés esetén hívja az MBH Bank 0-24 órában elérhető Telebank szolgáltatását a belföldről díjmentesen hívható 06 80 350 350-es telefonszámon. MBH Bank Nyrt.

Kedves Ügyfelünk, felhívjuk szíves figyelmüket, hogy az MBH Befektetési Bank Zrt. előre nem látható technikai okok miatt átmenetileg sem sajátszámlás, sem bizományosi ügyfélmegbízásokat nem tud fogadni. További részletekért hívja telefonos ügyfélszolgálatunkat a 06 80 350 350-es számon! Az okozott kellemetlenségért szíves elnézést kérünk!

Tisztelt Ügyfelünk! Technikai okok miatt átmenetileg nem elérhető az azonnali fizetési rendszer (AFR) és az MBH Netbank (korábban Takarék) szolgáltatásai. Kollégáink már dolgoznak a hiba elhárításán. Kérdés esetén hívja a 0-24 órában elérhető, belföldről díjmentesen hívható telefonos ügyfélszolgálatunkat a 06 80 350 350-es telefonszámon. Megértését és türelmét köszönjük! MBH Bank

Tisztelt Ügyfelünk! Amennyiben ön az MBH Befektetési Banknál vezet értékpapír számlát, felhívjuk szíves figyelmét, hogy az MBH Befektetési Bank előre nem látható technikai okok miatt, átmenetileg fizetési tranzakciókat – azaz ügyfeleink fizetési számlái és a Bank által vezetett ügyfélszámlák közötti forint és deviza utalást, ügyfélszámlára történő be- és kifizetést - nem tud végrehajtani sem bankfiókban, sem online csatornákon (MBH Netbank, MBH Bank App, MBH Netbroker , MBH Mobilbroker ). Nem érinti a probléma az ügyfélszámlán lévő fedezet terhére és javára történő értékpapírok és más pénzügyi eszközök vételét és eladását, pozíciók nyitását és zárását. Kérdés esetén hívja a 0-24 órában elérhető, belföldről díjmentesen hívható telefonos ügyfélszolgálatunkat a 06 80 350 350-es telefonszámon. Türelmét és megértését köszönjük! MBH Befektetési Bank

Tisztelt Ügyfelünk! Technikai okok miatt elektronikus csatornáink (mobil bank, netbank) elérésében és működésében átmenetileg fennakadásokat tapasztalhat. Kollégáink dolgoznak a hiba elhárításán. Kérdés esetén kérjük hívja a 0-24 órában elérhető, belföldről díjmentesen hívható telefonos ügyfélszolgálatunkat a 06 80 350 350-es telefonszámon. Megértését és türelmét köszönjük! MBH Bank

Tisztelt Ügyfelünk! Technikai okok miatt elektronikus csatornáink elérésében és működésében átmenetileg fennakadásokat tapasztalhat. Kollégáink dolgoznak a hiba elhárításán. Kérdés esetén kérjük hívja a 0-24 órában elérhető, belföldről díjmentesen hívható telefonos ügyfélszolgálatunkat a 06 80 350 350-es telefonszámon. Megértését és türelmét köszönjük! MBH Bank

Duplikált Apple tranzakciók kezelésén dolgoznak a bankok - az MNB és a kártyatársaságok együttműködésével. Részletes információk a Magyar Nemzeti Bank közleményében olvashatók:
Újabb Apple ügy: Az MNB és a Bankszövetség is szorosan figyelemmel kíséri az eseményeket | MNB.hu
Kérdés esetén hívja az MBH Bank 0-24 órában elérhető TeleBank szolgáltatását a belföldről díjmentesen hívható 06 80 350 350-es telefonszámon. Megértését és türelmét köszönjük! MBH Bank

Tisztelt Ügyfelünk! Tájékoztatjuk, hogy az MBH Mobilbroker 2024.09.30-i verziófrissítést követő első belépést a felhasználónevének és jelszavának megadásával kell megtenni. A biometrikus azonosítást az alkalmazásban, a sikeres belépést követően az „Egyéb” – „Beállítások” – „Biometrikus azonosításra” bökve tudja újra aktiválni. Kérdés esetén hívja bankunk 0-24 órában elérhető TeleBank szolgáltatását a belföldről díjmentesen hívható 06 80 350 350-es telefonszámon. Megértését és türelmét köszönjük!

Tisztelt Ügyfelünk! Tájékoztatjuk, hogy technikai okok miatt átmenetileg lassulást tapasztalhat az MBH Netbank (korábban Takarék) és az MBH Bank App (korábban Takarék) használatában. Kollégáink dolgoznak a hiba elhárításán. Kérdés esetén hívja az MBH Bank 0-24 órában elérhető Telebank szolgáltatását a belföldről díjmentesen hívható 06 80 350 350-es telefonszámon. Megértését és türelmét köszönjük!

Tisztelt Ügyfelünk! Technikai okok miatt az MBH Bank App elérésében és működésében átmenetileg fennakadásokat tapasztalhat, Kollégáink dolgoznak a hiba elhárításán. Kérdés esetén kérjük hívja a 0-24 órában elérhető, belföldről díjmentesen hívható telefonos ügyfélszolgálatunkat a 06 80 350 350-es telefonszámon. Megértését és türelmét köszönjük! MBH Bank

Tisztelt Ügyfelünk! Technikai okok miatt az MBH Bank App és az MBH Netbank (korábban BB) elérésében és működésében átmenetileg fennakadásokat tapasztalhat. Kollégáink dolgoznak a hiba elhárításán. Kérdés esetén kérjük hívja a 0-24 órában elérhető, belföldről díjmentesen hívható telefonos ügyfélszolgálatunkat a 06 80 350 350-es telefonszámon. Megértését és türelmét köszönjük!

Tisztelt Ügyfelünk! Tájékoztatjuk, hogy egy átmeneti technikai hiba okán a korábbi MKB Bank ügyfelek és a korábbi Budapest Bank vállalati ügyfelek egyes bankon kívülre menő forint átutalásai sikertelenek lehetnek. Kollégáink dolgoznak a hiba elhárításán. További kérdés esetén hívja az MBH Bank 0-24 órában elérhető Telebank szolgáltatását a belföldről díjmentesen hívható 06 80 350 350-es telefonszámon. Megértését és türelmét köszönjük!

Ugrás a tartalomhoz
    Árfolyamok Fiókkereső Rólunk Kapcsolat Dokumentumtár

    Tisztelt Ügyfelünk!

    Az Európai Bizottság irányelvei mentén 2018-ban bevezetésre került a MiFID II és MiFIR rendelet, azzal a határozott céllal, hogy tovább javítsák az európai pénz- és tőkepiacok stabilitását, valamint szigorítsák a befektetők védelmét. Jelen tájékoztató segítségével szeretnénk rövid áttekintést nyújtani a MiFID II néhány fontosabbnak vélt és az MBH Befektetési Bank Zrt. (a továbbiakban: Bank) ügyfeleit közvetlenül érintő szabályaival kapcsolatban.

    Befektető védelem javítása

    A szabályozásban a befektetési vállalkozások, így Bankunk számára is részletes, előzetes tájékoztatási követelmények kerültek meghatározásra.

    A díjakra és költségekre, valamint a termékekre vonatkozó tájékoztatás

    A rendelkezésnek megfelelően, amikor az ügyfél vételi megbízást kíván adni, előzetes tájékoztatás keretében az ügyfél számára meg kell adni a díjakra és költségekre vonatkozó kalkulációt. Ezen túlmenően a Banknak a ténylegesen felmerült költségekről évente utólagos költségtájékoztatást kell nyújtania.

    A költségek között külön soron kell megjeleníteni a termék vásárlásával közvetlenül a Bank által felszámított, azaz a szolgáltatáshoz kapcsolódó költségeket, illetve a termék kibocsátója által a termék fenntartásához, forgalmazásához kapcsolódó közvetett költségeket, valamint a termékhez kapcsolódó ösztönzőt is. Míg a közvetlen költségek alá az értékpapírszámla-vezetés, továbbá a termék belépési és kilépési, azaz vételi és eladási költsége sorolható, addig a közvetett költségekre jó példa befektetési alapok esetében az alap működtetésére felszámított alapkezelői díj mértéke.

    Előzetes költségkimutatás

    A Bank által bemutatott előzetes költségkimutatás egy (1) éves időtartamra vonatkoztatva készül, és a Bank ügyfelei azért kapják, hogy tervezett befektetései költségeiket mérlegelve, azok ismeretében megalapozott döntést hozhassanak befektetéseiket illetően. Az előzetes költségkimutatás becslésen alapul, amely során a Bank az előzetes költségkimutatás elkészítése időpontjában ismert költségeket veszi figyelembe oly módon, hogy az esetlegesen megfizetendő legmagasabb költségeket veszi alapul.

    Amennyiben valamely költség devizában kerül felszámításra, a Bank a kalkuláció készítésekor az MBH Bank Nyrt. által jegyzett aktuális devizaárfolyamokat veszi figyelembe. Az előzetes költségkimutatás az adókat nem tartalmazza, kizárólag a megvásárolni kívánt termékkel összefüggő költségek kerülnek benne kimutatásra. A Bank az előzetes költségtájékoztatásban ösztönzőként bemutatott költségeket a jogszabálynak megfelelően mutatja be, ám kizárólag csak a díjjegyzékben szereplő költségeket számítja fel.

    A fentiek miatt az előzetesen bemutatott, és az ügyfelek által ténylegesen megfizetett költségek eltérhetnek. A ténylegesen felmerülő költségeket minden esetben a Bank hatályos Üzletszabályzatának mellékletét képező díjjegyzék tartalmazza.

    Célpiaci vizsgálat

    A szabályok alapján a Banknak le kell folytatnia egy vizsgálatot, melynek célja, hogy a Bank a termék értékesítését megelőzően meggyőződjön arról, hogy az adott termék olyan ügyfelekhez jut el, akik befektetési termékekkel kapcsolatos ismeretei és tapasztalatai, továbbá befektetési céljai, fenntarthatósági preferenciái, befektetési időtávja, pénzügyi- és vagyoni helyzete, kockázatvállaló hajlandósága és veszteségtűrő képessége összeegyeztethető a termék tulajdonságaival.

    Az úgynevezett célpiaci vizsgálat keretében a fent felsorolt célpiaci dimenziókat szükséges az Ön MiFID tesztje alapján a Banknak vizsgálnia.

    Felhívjuk figyelmét, hogy a Bank a befektetői kérdőív kiértékelését rendszereiben tárolja, és befektetését megelőzően a korábban megadott preferenciái és válaszai alapján végzi el a célpiaci vizsgálatot. Amennyiben élethelyzetében olyan változás következne be, mely szorosan érinti befektetési célkitűzésit, kockázatvállaló hajlandóságát, illetve veszteségtűrő képességét, úgy kérjük, lehetőség szerint mielőbb frissítse MiFID tesztjét, hogy a Bank helytálló és naprakész információk alapján készíthesse el az Önre vonatkozó célpiaci kiértékelést.

    Kérjük, befektetési döntései meghozatala előtt minden esetben vegye figyelembe a Bank által Önnek nyújtott tájékoztatást a választott befektetési termékkel kapcsolatban, különös tekintettel arra, ha egy pénzügyi termék nem tartozik az Ön számára ajánlott célpiacba!

    Alkalmassági nyilatkozat

    A szabályokkal összhangban befektetési tanácsadás nyújtásakor a Bank egy alkalmassági nyilatkozat nevű jelentést készít ügyfelei számára, melynek lényege annak bemutatása, hogy az adott befektetési tanács miként felel meg az ügyfelek befektetési céljainak, igényeinek, illetve, hogy Bank milyen szempontok figyelembe vételével nyújtotta az adott befektetési tanácsot.

    Amennyiben a számlatulajdonos ügyfél nevében meghatalmazott jár el az ügyletkötések során, a meghatalmazottnak megfelelési tesztet kell kitöltenie. Természetes személy számlatulajdonos meghatalmazottja a természetes személy nevében eljáró meghatalmazottként nem vehet igénybe befektetési tanácsot. Ugyanakkor nem természetes személy nevében eljáró meghatalmazott akkor adhat megbízást befektetési tanácsadás keretében, ha a nem természetes személy alkalmassági teszttel rendelkezik. Meghatalmazottak által adott megbízások célpiaci vizsgálatának kiértékelése során a Bank a befektetési termékekkel kapcsolatos ismeretekre és tapasztalatokra vonatkozó rész tekintetében a meghatalmazott által adott adatokat veszi figyelembe. Ugyanakkor befektetési tanácsadás nyújtásakor az alkalmasság értékelés vonatkozásában a Bank mindig a számlatulajdonos ügyfél által megadott adatok alapján, annak befektetési céljainak és igényeinek figyelembe vételével készíti el az alkalmassági nyilatkozatot.

    Kelt: Budapest, 2023. november 06.

    Üdvözlettel: MBH Befektetési Bank Zártkörűen Működő Részvénytársaság